-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:50127 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

چگونه مي توانيم از رهنمودهاي قرآن بهتر بهره ببريم و بدستوراتش عمل نمائيم؟
در پاسخ به اولين سؤال شما پيرامون قرآن، نخست چند نكته را به اختصار يادآور مي شويم و شما را به تفكر و تعمق درباره آن دعوت مي نماييم. 1- با توجه به شواهد و دلائل عقلي و نقلي، انسان در زندگي خود يك مسافر است (به عنوان نمونه به آيه 6 از سوره مباركه انشقاق مراجعه كنيد). 2- قرآن راهنماي انسان در اين سفر است. هر يك از آيات قرآن دربر دارنده پيامي است كه در حكم علائم راهنما و هشداردهنده در اين راه است. 3- كسي كه راه نيفتاده و قصد حركت ندارد، علائم راهنمايي براي او بي معنا و نامفهوم است، نظير كسي كه هيچ گاه در عمر خود رانندگي نكرده و از علائم راهنمايي و رانندگي هيچ برداشت صحيحي ندارد. در روايات آمده است كه «القآن نورّ لِعَن استضاء به؛ قرآن براي كسي كه از آن طلب روشنايي نمايد، مايه نورانيت و روشنايي است. 4- انساني كه با حقيقت اصلي خود انس ندارد و نيازهاي وجودي عالي خود را به خوبي نيافته است، انساني كه اهل خلوت و انديشه و تفكر نيست هيچ گاه مسافر بودن خويش و ضرورت راهنما و راهبر را درك نخواهد نمود. {Sطبيب عشق مسيحا دم است و مشفق ليك # چو درد در نبيند كه را دوا بكند؟S} 5- ميزان بهره گيري انسان از قرآن متناسب با ظرفيت وجودي اوست و اين ظرفيت به اختيار خود انسان قابل توسعه و گسترش است. با توجه به نكات بالا براي بهره مندي هر چه بيشتر از بركات و انوار قرآن موارد زير مي تواند مؤثر باشد: 1- در گام نخست انس هر چه بيشتر با آيات قرآن لازم است و براي رسيدن به اين مقصود تلاوت روزانه حداقل 50 آيه از سوي ائمه اطهار(ع) شده است. 2- مطلب مهمي كه در روايات مورد تأكيد واقع شده، تدبر و تفكر در معاني آيات است و قرائت بدون تدبر فاقد آثار و بركات در مرتبه عالي و مورد انتظار است. 3- در تلاوت قرآن، به بايدها و نبايدها و دستوراتي برمي خوريم، يكي از راه هاي عملي استفاده از نور قرآن آن است كه انسان در هر روز با خود قرار گذارد كه به اين بايدها و نبايدها و دستوراتي كه در حين قرائت با آن برخورد كرده عملي نموده و پايبند باشد تا تدريجاً به زيور زيباي آيات الهي آراسته شود. 4- ائمه اطهار(ع) و علماء بزرگوار همواره توصيه نموده اند كه حركت را بايد با عمل به آنچه مي دانيم شروع كنيم و همين عمل به دانسته ها باعث پيدايش آگاهي و معرفت تازه و رشد و ترقي آدمي خواهد شد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.